21 de maig 2008

Sete, PallaSete

Vivim en una societat sense sentiments ni prioritats. En un dia en el que el part de la ministra Chacón ocupa les portades de la majoria de diaris (ja és trist!), hi ha una notícia que ha quedat en segon terme, malgrat la seva enorme transcendència.
Un barceloní nascut cinc anys i un dia abans que jo, passa per una (una altra) temporada complicada. Un home que ha entretingut tantes i tantes velades amb les seves proeses (per dir-ho d’alguna manera) i que en canvi ara és el protagonista d’una història ben trista. Una cursa que ha acabat amb caiguda (prou habitual en ell també). Fill de bona família (no he entès mai perquè les famílies amb peles han de ser bones...) i d’empresaris del motor, aquest típic “niño mono” va tenir-ho molt fàcil per iniciar-se en les competicions de motocicletes. Des del trial, passant pel motocross, es va iniciar en el món de les carreres de velocitat a la copa Gilera. No va ser fins el 1996 que va debutar al campionat del món, amb una Honda de 250 cc. A partir de llavors es van començar a assentar els pilars sòlids d’un gran espectacle. No es tracta pas d’informació contrastada, però es comenta que a rel del seu debut en la categoria del quart de litre, se’l va batejar amb el nom que l’ha fet popular. Resulta que tant l’equip de mecànics, com els propis patrocinadors no feien més que avisar-lo de totes les cagades que potencialment era capaç de fer. Recriminacions com ara “Se te va a caer la moto”, “Se te van a subir los humos...”, “Se te va a pinchar la rueda”.... I li va quedar. En Sete Gibernau, inútil dins i fora dels circuits, és protagonista d’una de les trajectòries més tristes i alhora més divertides de l’esport professional. Capaç del pitjor, té el privilegi de presentar-se com un dels pocs pilots que no ha acabat una cursa del Mundial de Motociclisme per haver-se quedat sense benzina. Quin gran dia aquell. Tot un festival de l’humor. En el Gran Premi de la República Txeca, mentre lluitava per la primera plaça, i tot just a un kilòmetre de la línia d’arribada, va esgotar fins l’última gota del seu dipòsit. Tampoc va poder córrer la seva última cursa, la de comiat, degut a una lesió que es va complicar amb més d’una caiguda.
De fet, sempre s’ha vinculat la figura d’aquest pilot amb la mala sort. L'altra explicació que hi trobo (poc creïble) era atribuir-ho a fenòmens paranormals. Sigui com sigui, aquesta mala sort sí que es pot atribuir a algú en concret. Es tracta de Valentino Rossi, que amb un parell d’ous, i després que el niñato Gibernau plorés perque segons ell “Il Dottore” havia fet una maniobra il·legal, va afirmar que mentre ell corregués a la categoria de MotoGP, el senyor Gibernau no guanyaria cap més carrera. Dit i fet! Res de res! No va tornar a guanyar res més, a part d’una “muñeca chochona” en una fira d’Albacete, ciutat natal de la persona amb qui compartia tota la seva mala sort. Tenien tantes ganes de compartir coses, i fer cas al que deien els capellans “en la riquesa i la pobresa, en la fortuna i la dissort...” (malgrat casar-se pel civil) que al final, després de retirar-se a l’octubre del 2006, es van casar sis mesos més tard, a l’abril del 2007. Confiaven que seria la cursa de la seva vida. No ha estat així. Després d’un any de matrimoni han anunciat públicament la seva separació. Les motos no tenen marxa enrera, i als pilots no els agraden segons quin tipus de gomes. Tractant-se de qui es tractava, la Cañadas ho tenia clar: “Si se’m tira, segur que falla!”, i no tenia cap intenció de deixar de ser una model casi anorèxica per ser el palillo amb oliva d'un Dry Martini. Les conseqüències dels temors de la Cañadas (així com tota la seva trajectòria esportiva) van acabar donant lloc al seu altre sobrenom: Palla-sete.
Confiem que el nano es recuperi, i ens torni a obsequiar amb altres moments estelars. Mentre això no arribi, simplement dir: Gràcies Sete per tants bons moments!

3 comentaris:

Unknown ha dit...

Hola Maluhia,

Jo crec que aquest escrit que has redactat, t'ha quedat molt bé. Dius que vius a Barcelona, no? no molt barceloní et deus considerar, primer de tot, crec que a la gent que es dedica a l'esport professionalment, s'els hi ha de tenir un respecte, siguin fills de qui siguin, perquè per fer el que fan, tots tenen el seu mèrit, perquè clar, on era en Valentino Rossi l'any passat?, segon, el que fa el pallosso ets tu escriguen aquesta carta, perquè la majoria de coses que escrius "pixes fora test" i tercer, perquè no vull entrar en més detall, a mi em feu gràcia tota aquesta gent així, sou molt espavilats escriguin coses a internet i bla bla bla, enveja pura!!!
No t'ho ofenguis, ja he vist que ets una mica major d'edat per escriure aquestes coses, però hi ha gent del mateix país que vius tu, que no opinen el mateix que tu, i més quan un pilot es de casa i del Barça!!!

Unknown ha dit...

Molt bé José!!! Si senyor, em trobo millor veient que hi ha gent que li agraden les motos de veritat i veuen la realitat. Moltes gracies José. Penso igual que tu. Subcampio del mon dos anys i guanyant amb una moto inferior a totes les oficials i crec que la familia no era qui li donava al gas sino en Sete!!!!!. De moment ja roda unes decimes per sota de l'Stoner despres de dos anys sense anar amb moto. Amb aixo ho demostra tot....

saurus ha dit...

vec que hi ha gent k parla de la mes absoluta ignorancia, pk despres de descalificar a un senyor k es juga la vida a cada revolt en akell moment jo krek k ni pensa amb si te diners, si es de un estatus social mes important que on ets tu ( per aixo mal parles d'ell, embeja pura), etc, etc, etc, pk per molt k uns siguem de uns pilots o de uns altres i k volem k sobretot guanyin els nostres idols un bon aficionat al mon del motor sap reconeixer k akests pallos son els millors del mon i ke tenen mes kollons que tu i jo plegats!!! aixi doncs demano una mika de respecte per les personas que surten a dornaho tot esportivament, si esta alla on es es per merits propis, perke potser a donat mes gas que d'altre gent, documentat siusplau amic meu, documentat, perke es molt trist parlar de la IGNORANCIA