16 de gener 2008

Famós però desconegut

Un bon dia un suís anomenat Bernhard Weber va tenir una idea que ha acabat donant molt de sí. Aquest senyor, en un rampell de mestratge, va decidir que calia mobilitzar la població mundial perque decidissin quines eren les noves 7 meravelles del mon, donat que, entre altres coses, de les considerades “Les set meravelles del Món” només en queda una en peu. El fet es que va crear una pàgina web per tal que la gent hi entrés i votés d’entre 200 monuments els que ells creien que eren els set millors. D’aquesta llista de 200, es va passar a una altra de 77, fins aconseguir reduir-la fins a 7: Les set noves meravelles del món. La llista la composen: El Cristo Redentor de Rio de Janeiro, la Piràmide de Chichén Itzá, situada a la península del Yucatán (com tots sabeu, suposo...), el Coliseu Romà, el Taj Mahal al nord de l’India, La Gran Muralla China, Petra (capital de l’Imperi Nabataean) i per últim, el Machu Pichu a Cuzco.
Per ser sincer, no soc un interlocutor massa vàlid per jutjar aquesta votació, ja que no he tingut la sort de visitar cap de les set. Això no treu que no tingui prou sentit comú com per pensar que no s’han considerat alguns indrets mítics en l’esmentada votació. Be, de fet podríem extreure una llista molt llarga, perque tal com s’ha dit sempre, “sobre gustos no hi ha res escrit”. Jo, però, vull centrar-me en un d’aquests mites geogràfics, i alhora un d’aquests mites oblidats. M’estic referint a la famosa i alhora desconeguda “Reserve Africaine de Sigean”. Us diu alguna cosa aquest nom? Resulta que ja fa força temps que hi dono voltes, i no deixo de sorprendre’m, ja no tant per l’existència d’aquest resort, sinó per la política de Màrqueting que porten a terme des de fa ja anys. No és que em consideri un entès amb aquest tema, però això no m’impossibilita a trobar curiositats en “la campaña” (perque només n’he conegut una) que porten anys utilitzant.
Suposo que us estareu preguntant de que collons estic parlant. Deixeu que m’expliqui. Resulta que des de fa un any i mig treballo a la zona del Baix Llobregat. Entre moltes altres característiques, aquesta part de la geografia catalana és un dels afortunats indrets escollits pels responsables de promocionar aquesta especie de parc zoològic, per ubicar-hi la seva publicitat. Una publicitat que, després d’un sondeig que he anat duent a terme en els últims dies en el meu entorn més proper, realment ha assolit l’objectiu que perseguia, o si més no l’essencia més bàsica d’aquest objectiu. Dit així sona a metafísica avançada, però no em refereixo a res més que al fet que la gent recorda haver vist aquests anuncis (segurament ara que llegeixes això confirmes la meva hipòtesi), però per contra ningú en sap absolutament res. Be, per ser sincer, no és veritat que ningú no m’hagi pogut mig-explicar com és aquest peculiar indret. De tots els bons amics francesos que tinc, el que millor parla el català em va dir una vegada que es tractava d’un lloc bastant lleig, en el que els animals no tenien massa bones condicions de vida. Malauradament no he pogut contrastar mai aquesta informació, tot i que poso confiança cega en les paraules del nano de la bretanya. Sigui com sigui, trobo que s’hauria d’aprofundir en aquest aspecte, perque es tracta d’una de les estratègies de Màrqueting més estrafolaries que he conegut mai. Si fa no fa (almenys fins no fa massa, aquest va ser el meu cas) es com haver sentit mil vegades “ ...hi ha certes retencions a l’alçada del Papiol...” i no tenir massa idea d’on coi para aquest indret. O jo encara diria més (en un petit homenatge als germans Dupond), és com parlar del joc de la Galeta. Tothom sap com es juga, però ningú hi ha jugat mai...o això diuen! Eeeeeeecsss!!!!!!