13 d’abril 2006

De Patilles a Pitillos

Alguns de vosaltres sabeu el que és igualar-se les patilles, oi? Bàsicament els nois, clar...Segur que us ha passat mes d’una vegada que la de l’esquerra és més llarga, per tant l’escurço una mica i pam...t’has passat, i quina solució hi ha? Doncs fer més curta la dreta...i així anar fent fins que et quedes sense patilles. Suposo que us preguntareu de que coi estic parlant. Tranquils, ara m’explico. De la mateixa manera que amb les patilles de tant retallar al final et quedes sense (i sempre et cagues en tot perque ho consideres un error), ara resulta que el col·lectiu de rancis anti tabac volen fer el mateix amb el fumar. Anar retallant, anar retallant...i de la mateixa manera que amb les patilles, també crec que és tracta d’un error. Ara resulta que els nostres amics de CIU amb un atac de pur mestratge han cregut convenient reclamar la separació entre els fumadors i els no fumadors... Fins aquí tot normal. Restaurants separats, locals de nit separats, habitacions d’hotels diferenciades... Separació, vaja! El fet és que si una cosa tenien en comú tots aquestes prohibicions (o si voleu dir-ho més fi, restriccions) es que es tractava de llocs tancats i per tant ho respecto totalment. Però tal com us deia abans els nostres amics de convergència, i més concretament el senyor Josep Maria Guinart, Alcalde de l'Escala, han iniciat una campanya al congrés per tal que es delimitin les zones de fumadors i no fumadors a les platges!! El que sentiu!! Però qui carai s’han cregut que son aquesta gent! Ja n’hi ha prou de prohibicions, ja n’hi ha prou de coartar la llibertat de tots per satisfer les voluntats d’uns quants. Anem a veure senyors meus: Si no recordo malament, les platges són un espai obert, a l’aire lliure i per tant sense cap necessitat de regular ni delimitar zones de fumadors i zones d’antitabaquistes (perque de fet és el que son. Gent intolerant malgrat ho neguin). Puc entendre que pot arribar a molestar, però com moltes coses en aquesta societat, perque per sort o per desgràcia convivim en aquest mon molts milions de persones, i és inevitable que les coses d’uns molestin als altres, però no per això s’ha de posar restriccions a tot. Es com si jo, fent us d’un càrrec polític, i seguint les meves preferències, determino que com que no suporto la pudor a perfumeria que fan moltes dones i homes al entrar al metro, doncs reclamés la prohibició, encara que sigui en determinades zones, de posar-se colònies i similars. I em quedo tan panxo!! O ja que son els simpàtics de CIU els que volen portar aquesta iniciativa al congrés, a mi no m’agrada gens la cara del Mas, i ningú te perque forçar-me a mirar-la. Estic fart d’estar a casa meva, on hi faig el que em dona la gana, i haver de veure la seva cara a les notícies, o als diaris. Em molesta tant com un cigarro mal apagat. Tinc el dret a acabar amb tot el que no m’agrada? No va haver-hi un paio que es va dedicar a fer això i la història la titllat de Dictador i d’autor de genocidi... Però clar, com que el tema està de moda, doncs fotem-li llenya! Quins pebrots!! Fa prop de deu mesos que vaig deixar de fumar cigarrets (segueixo amb els del riure) però em sulfura que els típics “antitabac”, fent us de la normativa vigent, s’aprofitin per escombrar cap a casa seva.
Així que de tot cor m’agradaria dir: “Senyor Mas, si alguna vegada, des de la platja estant, una bafarada de nicotina li penetra pels narius, faci una cosa: tregui’s el tanga de cuir que porta i que, aprofitant l'ocasió, és lamentable (lease em molesta!) i se’l fot com una mordassa. Si tot i olorar aquella olor a ranci, encara creu que el tabac li molesta, llavors com diria un paio de bigoti molt còmic, vagi-se’n senyor Mas, vagi-se’n!!"