24 de gener 2006

Millores(o no) del CLOS de la Guàrdia Urbana...


Avui torno a gaudir de la oportunitat de poder parlar d’un dels temes que més m’apassiona...o més ben dit que més m’altera. Es tracta del nostre més conegut i estimat anestesista. Aquell que a la facultat algú l’havia d’haver advertit dels efectes que podia suscitar un consum excessiu d’analgèsics i similars. El tema que m’ocupa (i això en la meva situació “d’assimilat al funcionariat” és molt!) fa referència a la nova adquisició del cos de la Guàrdia Urbana de Barcelona. Un cos policial, comandat en última instància pel senyor Joan Clos Voll Damm, i per tant amb un ordre de prioritats que dista molt del que tindria qualsevol persona amb dos dits de front. Aquest senyor, que alguns s’atreveixen a dir-li alcalde, està fent de Barcelona una forumciutat de lo més forumcosmopolita i amb les millors forumprestacions... I al final de tot, en vistes de l’historial d’aquest paio, acabes constatant que tot ell es com un forum-col dels més molestos! M’explicaré, perque si no pensareu que em carrego al cap de l’ajuntament de Barcelona simplement per gust (que en bona part és així, perque enganyar-se!!). Però no, aquesta i la majoria de vegades m’ha donat motius per fer-li algun que altre comentari. En la meva llegida de diari - habitual ja en aquest lloc de treball - m’ha tornat a sorprendre i a indignar (com no!) una nova actuació de la Guàrdia Urbana. Resulta que els municipals de la capital catalana poden ja ostentar de disposar d’un vehicle capaç de sancionar, o altrament dit fotre multes, a unes velocitats fora mida. Perque ens en fem una idea ho comparen amb les multes que posarien deu agents del cos en tot un dia al carrer (com les prostitutes...). A nivell de xifres parlen de unes 190 sancions al dia. Això si, cal deixar clar, però, que el motiu comú de totes aquestes sancions és només l’estacionament. Fins aquí la mesura no hauria de ser polèmica, perque és innegable que la gent es passa pel forro les normes i es paren en doble fila on els hi va més be, si no, es pugen a la vorera o aparquen al pas de peatons. La única cosa que si discuteixo és que aquest vehicle, dotat de les millors i més modernes tecnologies no era priotari al meu entendre. Primer no creu que hauria de solucionar, entre molts d’altres, el problema de daltonisme general que pateix la gent, no respectant ni un semàfor, i confonent el verd pampalluguejant d’uns peatons amb el vermell més intens dels vehicles. O potser també es podria fer alguna cosa contra els “motoratones”, amb les seves escuters, trucades fins la cadena, sovint sense retrovisors, ni llums ni res de res, el casc posat com qui porta un boina, això en els casos que en porten! Però clar això és complicat controlar-ho, i seguint la llei del mínim esforç en matèria sancionadora, el millor és gastar-se uns calerons en un cotxe, i d’aquesta manera dos paios asseguts al seient d’un cotxe ingressen a les arques municipals molts diners, i això és el que interessa! Res de controlar les actituds perilloses, res de sancionar imprudències...Perque hauria de fer-ho si la diferencia d’ingressos entre una actuació i l’altre es tant abismal? Sincerament senyor alcalde (el tracto de senyor tot i que de porc i de senyor se n’ha de venir de mena!) la ciutat va de mal en pitjor!! Dediqui els esforços que calen per vetllar per la seguretat del ciutadà d’una vegada i deixi de preocupar-se per la feina mínima i els diners fàcils.
http://www.lavanguardia.es/web/20060124/51226321868.html

5 comentaris:

Anònim ha dit...

L´he vist aquest matí per la tele i en sortir de casa l´he vist per la diagona,
la veritat es que ni paren per fer la sanció.
Jo no se si quan t´arriba la sanció ho fa acompanyat de la foto, al menys et queda costancia, per que jo em pregunto ¿que ha sigut de la recepta que et trobaves al parabrisas que et donava al menys dret a despotricar?
Es que a més de guanyar calers amb les sancions, estalvien en paper i aixó després no es nota a l´hora de pagar menys per altres coses.
El problema és que ens acostumem a tot el que suma i suma. Ningú protesta pel fet de les zones verdes, ni de les balaves, ni per les sancions desproporcionades pel fet d´escupir (que no deixa de ser una guarrada), ni pel fet que la ciutat estigui superbruta amb tot el que es gasta en concesions amb empreses per millorar i que cada vegada va pitjor, ni per tantes coses que en el seu dia eren escandaloses pero que acaben sent part del dia a dia de les nostres vides. Ens hem acostumat a totes aquestes coses que no farán altre cosa que provocar que marxem d´aquesta ciutat que tant m´estimo.

Anònim ha dit...

eM DEMANA QUE FACI UN COMENTARI I JA L´HE FET

Maluhia ha dit...

Es pot dir més alt, però no més clar!!!

Anònim ha dit...

El que ha fet tota la disertació en referencia al malestar que li soposa veure com es degrada la ciutat i lo poc aplicat del impostos i dels calers de les sancions soc jo.

Anònim ha dit...

Proves!