25 de maig 2006

Torna el Mercadeig!

Els que us he vist últimament sabeu que estic mirant de canviar-me la moto. De fet porto amb aquesta idea ballant-me pel cap molt de temps, però en els últims mesos ja van dues temptatives força més series. La primera es tractava de la moto d’en Mad ( El meu amic del Joc), però després de fer uns quants números vaig haver d’acceptar que no estava en situació d’afrontar aquella despesa (i això que era una molt bona ocasió). La segona ha estat aquesta setmana, i el resultat encara està per veure. De moment ja he superat la primera prova: saber que no haig de pagar a la declaració de RENDA. A partir d’aquí passo a la segona fase, que és posar a vendre la moto que tinc ara, per tal de tenir líquid per comprar-me l’altra. És en aquesta segona fase quan m’he trobat amb una sorpresa força curiosa. He rebut una resposta (de fet és la primera i única que he rebut) a l’anunci que havia penjat a internet, que m’ha deixat alucinant. El mail deia literalment això: “Contraoferta: hola soy augusto, estoy interesado en tu moto, pero me interesaria cambiarla, tengo 75m2 de parquet y 80 ml de zocalo su precio en el mercado es de 1800 euros aproximados, (un poco mas) si te intereza te lo cambio directo. salu2 augusto”. Parquet? Si jo el que necessito és líquid!! Tot i això puc entendre l’amic Augusto, perque per provar no hi perd res. El fet és que mogut per aquesta idea del “trueque” he començat a investigar, i resulta que és una activitat que cada vegada és més freqüent. La sorpresa màxima ha estat quan mirant, mirant m’he trobat amb la gesta d’un paio americà que a base d’anar canviant objectes ha aconseguit obtenir el lloguer d’un apartament a Phoenix gratuït durant un any. El tema més rellevant és saber amb què va començar la seva proesa. Resulta que aquest paio va començar la roda de canvis amb un clip de color vermell. En ple mes de Juliol aquest paio, Kyle MacDonald, va penjar una fotografia del clip vermell en el seu blog, amb un text al costat que posava que el canviava per alguna cosa més gran o millor. Dit i fet la gent va començar a participar en el que en principi era més aviat un joc. El primer canvi el va fer per un bolígraf en forma de peix, perque posteriorment el canviés per un pom de porta fet a ma. Aquest pom va acabar a les mans del propietari d’una barbacoa, i aquesta va ser canviada per un generador elèctric vermell com el clip, que a la vegada va ser canviat per un cartell de neó i un barril de Budweiser. I és aquí on ve el canvi que més em costa de creure. Segons el senyor MacDonald diu que va canviar el barril i el cartell per una moto de neu. Comoooor? El fet és que segons ell va ser així, i la moto de neu li va servir per bescanviar-la per un viatge, i posteriorment aconseguir una furgoneta que li va servir per fer el trueque amb una discogràfica per firmar un contracte per gravar un disc. És aquest contracte el que li va servir per obtenir un any de lloguer gratis d’un apartament de Phoenix. I encara no es dona per satisfet, així que ja anirem seguint com avança el tema. Jo mentrestant ja he pensat en el meu propi negoci de canvi: Canvio unes inversions que tinc fetes en segells per un equip professional de ciclisme. El que no se es si hi perdo o hi guanyo amb tot això... Potser millor un clip vermell!!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Tinc un parell de pipes noves de trinca!!! Si no trobes comprador, ja ho saps. El Javi potser també vol fer algun canvi.